بحث و تبادل نظر در مورد بازی های کامپیوتری (مختص بازی سازها)

ساخت وبلاگ

اینکه همه قبل از بازیساز شدن قبلا گیمرهای حرفه ای و علاقه مند به بازی بودن شکی نیست. اما بازی سازی باعث میشه گیمر کم کم از بازی کردن دور بشه و اون شور و اشتیاقش رو واسه بازی سازی هم از دست میده کم کم. واسه شارژ دوباره روحیه هر چند وقت یه بازی خوب رو باید انجام داد.

این روزا دیگه کسی با یه بازی ساده بکش برو جلو راضی نمیشه و همه دارن یه سری فاکتورهایی تو بازی هاشون میارن که جذابیتش رو بیشتر کنن.
اینجا در مورد بازی های معتبر بحث می کنیم و قسمت های مثبت و منفیش رو بررسی می کنیم که تو کارهای خودمون الگو قرارش بدیم.

بعد از چندسال بازی نکردن بالاخره بازی مورد علاقه ام (Fallout) رو گرفتم که با کار خودم مقایسه کنم! (البته از نظر قسمت های فنی) خیلی چیزهای جدید یاد گرفتم
از این بازی که چطوری میشه گیمر رو غرق تو محیط کرد جوری که بیشتر از 60-70 ساعت بازی کنه!

اولین چیزی که تو چشمه گرافیکه بازیه. به نظر من گرافیک خوبی داره اما از هر نظر که نگاه می کنم حتی نزدیک به گرافیک فونداسیون بازی که خودم روش کار کردم نمیرسه! شیدر پوست و لباس و ... واقعا ضعیف کار شده اما به هرحال این سبک گرافیکی مختص بازی Fallout هستش. من اگه جای مدیرهای اصلی این شرکت بودم مسئول بخش گرافیکی رو اخراج میکردم. گرچه نور پردازی و گرافیک کلی خیلی عالی و جذاب و فالوت گونه هستش اما باید بهتر میشد. من که یه بازی سازی مستقل به حساب میام گرافیک فونداسیون بازی خودم رو خیلی پیشرفته تر و اصولی تر از این بازی میدونم. خیلی فاکتورهای من استفاده کردم این بازی با این عظمت و بزرگیش استفاده نکرده.

محیط های بیرون به خاطر وجود نورپردازی گرم و جذابش تو روز خیلی قشنگ به نظر میرسه اما محیط های بسته و تاریکش خیلی خوب به نظر نمیرسه.

عکس زیر از محیط بیرون با نور پردازی خوب که خیلی خوب و جذاب به نظر میرسه

تصویر زیر تو محیط داخلی که اصلا قابل قبول نیست و نشون میده گرافیک فنیش بسیار ضعیفه

بعدا با مثال های بیشتر و تصاویری از سطح گرافیکی خودم و مقایسه با محیط های این بازی این قسمت گرافیکیش رو بیشتر بررسی میکنم.

اما از قسمت داستانی و مراحل بازی خیلی چیزهای جدید یاد گرفتم. بسیار قوی و منحصر به فرده مراحل این بازی. یعنی مو رو به تن هر شرکت بازی سازی سیخ میکنه که چطور میشه با این وسعت داستانی و مراحل رقابت کرد؟ من خودم آرزوم اینه یه روزی برسه بتونم همچین سیستم پیچیده ای واسه ماموریت ها و داستان یه بازی طراحی کنم ولی زیاد خوش بین نیستم و میدونم حداقل تا 10-15 سال دیگه نمیتونم به این مرحله برسم. هرکسی که پشت طراحی این سیستم مرحله بندی واسه این بازیه شک ندارم آدم نابغه ایه.
سازماندهی کردن این همه مرحله ریز و درشت و فرعی و اصلی اصلا کار راحتی نیست. نمیدونم از چه الگوریتمی استفاده شده اما هرچی که هست خیلی عالیه.

فعلا با این بازی کار دارم. اگه 1 هفته وقت اضافه پیدا کردید و با این بازی آشنایی دارید حتما بازی کنید چون باعث میشه بازیساز بهتری هم بشید.

pc donya ایران...
ما را در سایت pc donya ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان p30donya بازدید : 191 تاريخ : جمعه 20 فروردين 1395 ساعت: 18:36

خبرنامه